0000090600 |
XV Jornada de Qualitat a l'Ensenyament |
2017-2018 |
Trobada pedagògica. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
9/11/2017 - 9/11/2017 (6 hores) de 8:30h a 14:30h |
|
U Campus UAB, edifici blanc (Hotel Exe Campus) |
|
Vila Universitària, Campus UAB, (Cerdanyola del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El programa de la jornada és:
08.30 h Recepció dels assistents
Lliurament de credencials
09.00 h Presentació i inauguració de la Jornada
Joan Mateu, Secretari de Polítiques Educatives
09.20 h Lliurament de diplomes als centres del Servei Educatiu de Catalunya que han assolit la certificació ISO 9001 i als centres que s’han avaluat d’acord amb models d’excel•lència en la gestió
Sra. Glòria Montoy Miret, directora de l’Institut Carles Vallbona de Granollers
09.45 h El Projecte de qualitat i millora contínua
Sr. Ferran Castrillo, Cap de servei de Programes i Projectes de Foment dels Ensenyaments Professionals
10.00 h Ponència marc
"L'ètica com a principi de la gestió de l'organització"
Sra. Begoña Roman, professora titular a la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona i presidenta del Comitè d'Ètica de Serveis Socials de Catalunya
10.45 h Work-cafè
Presentació simultània de 60 temes de bones pràctiques educatives i de gestió
12.15 h Governança del centre: organització i gestió educativa
- Jordi Vilarrubí, subdirector general de la Fundació Directiva de Centres Docents
- Josep Lluís Queralt, director de l'Institut Baix Camp de Reus
- Coral Regí, directora de l'Escola Virolai de Barcelona
13.30 h Organització, gestió i persones
“ComunicacAcció, per a una educació de qualitat”
Professor de comunicació i director del sector d'audiovisuals d'FP de Jesuïtes Educació
14.00 h Cloenda
Estanislau Vidal-Folch de Balanzó, Sub-director general de Programes,Formació i Innovació
Actuació, a l’exterior de l’hotel, dels alumnes de l’Escola d’Ensenyament Secundari i Artístic / Conservatori Professional de Dansa de l’Institut del Teatre
14.30 h Comiat
|
| |
Objectius |
Mostrar exemples i models de gestió que ajudin a les persones dels centres a desplegar el seu ple potencial.
|
| |
Continguts |
Work-cafè
Núm. i Nom taula
1. Taules de reflexió i debat: tema 1 “Com ajudar des de l’organització del centre a abordar els reptes educatius presents i futurs”; tema 2 “com millorar la gestió de la qualitat a l’aula”
2. Taller: El pla de màrqueting intern i extern, a càrrec de Jordi Adell Herrera, de Jordi Adell & Associats
3. Taula de debat: l'Institut d'FP del s. XXI
4. Els reptes de la funció directiva
5. La gestió del pla de comunicació del centre
6. Gestió de les persones del centre
7. Adaptacions curriculars dels títols d’FP a les necessitats del sector productiu i de l'entorn socioeconòmic
8. Gestió de l'eficiència energètica
9. L'orientació educativa per a l'aprenentatge competencial.
10. El rol del CRP en els processos de canvi pedagògic
11. El pla d'esport a l'escola com a eina d'integració
12. Elaboració del Pla TAC de centre: models i estratègies
13. Gestió de la web de centre amb Nodes
14. El projecte de centre i els recursos oberts: IOC
15. Implementació de la ISO 9001:2015 als centres educatius
16. Metodologies per fer l’auditoria interna del sistema de gestió
17. L’autoavaluació del centre amb el model d'excel·lència e2cat
18. El model d'excel·lència en la gestió E2CAT per a centres educatius
19. La gestió del procés d’ensenyament i aprenentatge
20. Implementació del sistema de gestió ambiental a l’institut
21. La gestió dels indicadors i la presa de decisions en la revisió a càrrec de la direcció
22. La gestió documental del centre amb programari gratuït
23. La gestió efectiva de la borsa de treball de l'alumnat del centre
24. La creació amb la realitat augmentada i la realitat virtual a l’aula
25. Eines al núvol per l'educació: chromebooks a l'aula
26. Flipped classroom o aula capgirada
27. Treball a l'aula amb dispositius mòbils
28. "Gamificació" i aprenentatge
29. Robòtica i programació educatives
30. Metodologies emergents: Moviment Maker i lnternet de les Coses (IoT)
31. mSchools: aplicacions mòbils a les famílies professionals d'administració i gestió, arts gràfiques, comerç i màrqueting i informàtica i comunicacions
32. Metodologies d'avaluació: autoavaluació, coavaluació, rúbriques i bases d'orientació
33. Aprenentatge basat en problemes (PBL)
34. Treball per projectes a Cicles Formatius
35. Aprenentatge servei a la FP
36. La gestió de la Qualitat a les Escoles d'Hoteleria i Turisme
37. La metologia de simulació a l'FP
38. Els projectes de col·laboració entre les escoles d’art i l'entorn
39. Els projectes de ciutat de les escoles de música
40. Incorporar la internacionalització de l'FP al Projecte Educatiu de Centre
41. Escoles oficials d'idiomes: La pràctica pedagògica sota criteris de qualitat
42. Metodologies per tal d’assolir els resultats d’aprenentatge d’anglès a l’FP
43. La gestió de l'FP dual
44. Gestió de l’emprenedoria en el centre
45. Innovar amb empreses des de l'FP
46. La gestió de la formació interna del personal del centre
47. Orientació acadèmica i estratègies per disminuir l'abandonament a l'FP de grau mitjà
48. La gestió de l'orientació professional per l'alumnat d'FP
49.Projectes innovadors i entorn als programes de formació i inserció
|
| |
Avaluació |
Assistència
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència
|
| |
E-mail |
fpformacio@xtec.cat
|
| |
|
|